Naujienos

Špinatai: nuo šiol ne tik Popajaus, bet ir tavo slaptasis ginklas!

Animaciniuose filmuose nuo tikrovės gerokai nuklystama, tačiau bent viename jų realus faktas tikrai egzistuoja. Pamenate jūreivį Popajų, garsėjusį neįtikėtinu stiprumu, kuris pasireikšdavo…suvalgius špinatų? Tai – ne kūrėjų pramanas ar bandymas skatinti vaikus pamėgti daržoves. Špinatai žmogaus organizmui iš tiesų yra naudingi.

Kokios naudingosios medžiagos slepiasi špinatuose?

Ši žalioji gamtos dovana mūsų organizmą gali praturtinti gausybe vitaminų, mineralinių bei kitų medžiagų: kalciu, geležimi, folio ir askorbo rūgštimis, fosforu, selenu, B grupės vitaminais, vitaminais C, A, K, PP, baltymais bei antioksidantais. Neabejotinai patraukli špinatų savybė – mažas cholesterolio kiekis.

Kaip vartoti špinatus?

Naudingiausi švieži, stambūs, tamsiai žali, mėsingi špinatų lapai – tokiuose yra daugiausia organizmui naudingų medžiagų. Visgi jei jums sunku perlipti per save ir nėra priimtina kramtyti “žolę”, iš šios lapinės daržovės galite pasigaminti įvairių patiekalų, kurie bus ne tik sveiki, bet ir skanūs – troškinių, sriubų, apkepų, salotų, padažų ir kita. Gausų špinatų derlių galite užšaldyti ir vartoti ištisus metus.

Tiesa, špinatai, kaip ir visi produktai, turi būti valgomi saikingai, kadangi juose gausu biologiškai akyvių medžiagų. Sergantieji cukriniu diabetu į šios daržovės vartojimą turėtų žiūrėti atsargiai, kadangi pastaroji skatina cukraus kiekio padidėjimą. Špinatai taip pat nerekomenduojami sergant inkstų akmenlige, podagra, skundžiantis kepenų, tulžies pūslės, dvylikapirštės žarnos sutrikimais.

Kokią naudą organizmui špinatai gali atnešti?

Remiantis špinatų maistine sudėtimi bei eilės atliktų mokslinių tyrimų rezultatais, peršasi išvada, jog pastarieji yra daržovė, būtina įtraukti į racioną visiems, besirūpinantiems bendra savijauta, fizine ir protine sveikata bei išvaizda. Špinatai gali būti vartojami kaip:

  • organizmo valymo priemonė.

Organizmo valymas, kurio metu pašalinamos vidaus produktų apykaitos liekanos bei į kūną iš aplinkos patekę teršalai – pirmasis žingsnis siekiant ne tik atsikratyti nepageidaujamų kilogramų bet ir pagerinti savijautą, atgauti prarastą energingumą. Medikai bei mitybos specialistai špinatus įvardija kaip vieną iš natūralių priemonių, veiksmingai prisidedančią prie organizmo valymo nuo toksinų. Tai – neabejotinai saugesnė (ir gerokai pigesnė) alternatyva nei neaiškios sudėties organizmo valymui skirti mišiniai ar agresyvi mechaninė intervencija.

  • raumeningo kūno formavimo priemonė.

Popajus savo raumenis “pripumpuodavo” špinatais: toks pastarųjų poveikis (tiesa, ne toks drąstiškas), iš tiesų egzistuoja. Sportuojantys žmonės, reguliariai vartojantys reikiamą kiekį špinatų, raumenų masės didėjimo sulaukia kur kas greičiau nei šių nevalgantys.

  • “protingos” senatvės įrankis.

Mokslinis eksperimentas patvirtino, jog asmenys, į savo kasdienį racioną įtraukiantys šias lapine daržoves, sumažina senatvinės demencijos pavojų ar bent gerokai atitolina šios pasireiškimą.  Špinatuose esantys vitaminai bei mineralinės medžiagos skatina protinę veiklą bei stimuliuoja atmintį.

  • vyriškumo stiprinimo priemonė.

Vyriškoji auditorija lėkštę, kurioje patiektas patiekalas su špinatais, arčiau prisitraukti turėtų ne tik dėl minėto aktyvesnio raumenų augimo – pastarieji gerina ir…potenciją.

  • kovos su onkologinėmis ligomis priemonė.

Įrodyta, jog špinatų sultyse esančios medžiagos veiksmingai kovoja su vėžio atsiradimą skatinančiomis ląstelėmis.

  • sveikos šypsenos pagalbininkai.

Špinatų vartojimas stiprina dantenas ir užkerta kelią pastarųjų ligoms.

  • kraujo stiprinimo priemonė.

Špinatų sudėtis tikrai turtinga, tad nieko keisto, jog šie gali padėti esant mažakraujystei.

  • grožio puoselėjimo priemonė.

Špinatai gali prisidėti ne tik prie plaukų bei odos grožio, bet ir apsaugoti (pastarųjų sudėtyje esantis kalis šalina skysčių perteklių).

Špinatų naudą pripažįsta ne tik natūralaus gydymo šalininkai, bet ir tradicinės medicinos atstovai – pastarieji įeina į dalies preparatų, parduodamų vaistinėse, sudėtį.  Drąsiai valgykite šią daržovę – palepinsite ne tik skonio receptorius, bet ir pajusite teigiamą naudą sveikatą.

error: Content is protected !!