Naujienos

Juodasis šokoladas – ir skanu, ir sveika

Jei leidžiate sau kasdien pasimėgauti keliais gabalėliais juodojo šokolado, neturėtume to įvardinti kunigui per išpažintį kaip nuodėmės: numalšindami saldumynų poreikį, ne tik patiriate malonumą (kai kas šį tapatina netgi su…orgazmu), bet ir atnešate įvairiapusę naudą savo sveikatai bei bendrai savijautai. Kodėl juodasis šokoladas nepatenka į draudžiamų maisto produktų sąrašą (netgi priešingai – yra rekomenduojamas) bei kaip teisingai šį pasirinkti?

Saldu ne visada yra blogai

Klausantis sveikos gyvensenos propaguotojų pasisakymų ar medikų rekomendacijų, nesunku padaryti išvadą, jog nuo to, kas saldu, turėtume bėgti. Antsvoris, cukrinis diabetas, odos bei dantų problemos – maža dalis bėdų, kurias sukelia pomėgis smaližiauti. Tačiau pasidomėjus plačiau, dėmesį patraukia priešinga nuomonė: šokoladas ne tik nekenkia, bet netgi puoselėja mūsų sveikatą. Jei jau tiesiate ranką į ant stalo gulinčių saldainių dubenį, sustokite ir perskaitykite straipsnį iki galo: norint, jog saldumynai nepadarytų “meškos” paslaugos, būtina žinoti ką ir kaip valgyti.

  • Rinkitės tik juodąjį šokoladą – būtent jo garbei ir dedikuotas šis straipsnis.
  • Skaitykite šokolado etiketę: kakavos kiekis turėtų būtų ne mažesnis nei 70 proc., o kitų priedų – cukraus, riebalų, dirbtinių dažiklių bei kvapų – kuo mažiau. Nors šių dėka šokoladas tampa malonesnis skonio receptoriams, tačiau organizmui ne padedame, o jį nuodijame.
  • Nevalia piktnaudžiauti: norint, jog organizmas gautų naudingų medžiagų, o ant liemens nesusiformuotų gelbėjimo ratas, per dieną pakanka suvalgyti 1-2 gabalėlius šokolado. Juodojo šokolado skonis sodresnis, tad rizika padauginti šio yra mažesnė nei, pavyzdžiui pieniško.

Kokia nauda slypi juodojo šokolado plytelėje?

Aukštos kokybės juodasis šokoladas gaminamas iš kakavos sviesto, kuriame gausu ne “blogųjų”, o naudingųjų riebalų – oleininės rūgštis. Šokolade yra vario, magnio, mangano, geležies, skaidulų, vitamino E bei kitų naudingų medžiagų.

Mokslinių tyrimų rezultatai byloja smaližių naudai: reguliariai (tačiau saikingai) valgydami kokybišką juodąją šokoladą, džiaugsitės:

  • sveikesne širdimi.

Juodajame šokolade esančios medžiagos spartina kraujo tekėjimą bei mažina trombų susidarymo pavojų, dėl šios priežasties širdies bei kraujagyslių ligų atsiradimo tikimybė yra gerokai mažesnė.

  • mažesniu cholesterolio kiekiu bei normaliu kraujospūdžiu.

Įtraukite juodąjį šokoladą į dietą, skirtą cholesterolio kontrolei ir džiaugsitės efektyvesniais rezultatais (teigiamą poveikį turi sudėtyje esantys kakavos flavanoliai bei augaliniai steroliai). Juodojo šokolado vartojimas normalizuoja ir kraujo spaudimą.

  • geresnes protine veikla.

Gera atmintis net vyresniame amžiuje bei puiki prevencija nuo neatpažįstamai žmogų pakeičiančios Alzheimerio ligos – juodasis šokoladas skatina smegenų kraujotaką  ir prisideda prie protinių gebėjimų išsaugojimo bėgant metams.

  • geros nuotaikos užtaisu.

Ne veltui sakoma, jog greta įsitaisyti bandančią depresiją galima atbaidyti…gabalėliu šokolado. Juodajame šokolade yra tam tikrų medžiagų, padedančių palaikyti gerą nuotaiką bei atsilaikyti prieš išorinius streso faktorius. Šokolado poveikis tapatinamas su kofeinu –  sudėtyje esantis teobrominas skatina darbingumą, dėmesio koncentraciją, aktyvumą.

  • sumažėjusiu onkologinių susirgimų pavojumi.

Nuo vėžinių susirgimų, kurių baiminamasi labiausiai, nėra apsaugotas nei vienas, tačiau jų tikimybė sumažėja, jei laikomasi tam tikrų prevencinių priemonių. Stebinantis faktas, jog juodasis šokoladas – viena iš jų. Šokolado sudėtyje esantys flavonoidai mažina įvairių vėžio formų, tarp jų – ir odos, susirgimų riziką.

  • sveikesne bei gražesne oda.

Nesaikingo saldumynų vartojimo pasekmė – spuogais nusėta veido oda, tačiau kokybiško juodojo šokolado reguliarus vartojimas gali atnešti ir priešingą poveikį – apsaugą nuo kenksmingų UV spindulių, lemiančių ankstyvą raukšlių atsiradimą bei odos senėjimą.

  • sveikais dantimis.

Nuo vaikystės kalama į galvą, jog dantų priešas NR. 1  – saldumynai. Taip, sugriausime ir šį mitą: šokolade yra kalcio, atsakingo už dantų tvirtumą, fluoro, stiprinančio dantų emalį bei tanino, apsaugančio nuo apnašų susidarymo.

  • malonumu miegamajame.

Šokoladas ne tik sukelia teigiamas emocijas jį valgant, bet ir veikia kaip natūralus afrodiziakas – prisideda prie aistringos atmosferos kūrimo miegamajame. Jei po meilės nakties nudžiugino žinia apie laukiantį šeimos pagausėjimą, nustoti valgyti šokolado nereikėtų – šis prisideda prie teigiamo mažylio charakterio formavimosi.

Paverskite kasdienę juodojo šokolado degustaciją maloniu ritualu: mėgaukitės ne tik aromatu bei skoniu, bet ir mintimis, jog ši maža nuodėmė atneš neabejotiną naudą sveikatai.

error: Content is protected !!